Nowy Ford Ranger 4×4

Niezwykły, intrygujący, nowatorski i wyrafinowany – tak oceniany jest całkowicie nowy Ford Ranger. Trzeba przyznać, że amerykanie kochają duże samochody, jednak ten model to nie tylko potężna i przyciągająca wzrok sylwetka kolejnego pickupa na rynku – w jego wnętrzu kryje się coś jeszcze. Jaki jest Ford Ranger i co go wyróżnia? Sprawdźmy.
Nowy Ford Ranger w żaden sposób nie przypomina siermiężnych i ubogo wyposażonych pickupów sprzed lat – wręcz przeciwnie. Jego nowatorska stylistyka przykuwa uwagę każdego miłośnika czterech kółek. Aerodynamiczna, opływowa linia nadwozia nie tylko zwiększa ekonomiczność auta lecz również nadaje mu dynamiczny i imponujący design. Charakterystyczna osłona chłodnicy i lina pokrywy silnika nadają Rangerowi masywny wygląd. Przestronna i podwyższona sylwetka gwarantuje znakomitą widoczność i sporo miejsca w kabinie, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo podróżującym. Jak na pick-upa przystało posiada solidne zaczepy do bezpiecznego mocowania różnej wielkości ładunku oraz wodoodporną i niezwykle wytrzymałą roletę chroniącą.
Ranger to doskonały samochód wielozadaniowy – rewelacyjnie sprawdza się jako auto w teren, narzędzie pracy lub po prostu przyjazny samochód rodzinny. Nachylenie 32 stopni to dla niego jedynie pagórek, a błotniste drogi dżungli to najwyżej kałuże. Nie bez powodu jako pierwszy pick-up w historii nagrodzony został pięcioma gwiazdkami bezpieczeństwa Euro NCAP. Jednogłośnie wszyscy jurorzy docenili nowego Forda za doskonałe właściwości jezdne, bogatą gamę silników, dużą ładowność oraz siłę uciągu. Ford Ranger bezkonkurencyjnie zdobył także nagrodę „Międzynarodowy Pickup Roku 2013”, rywalizując między innymi z Isuzu D-Max i Volkswagenem Amarok. Uzyskał łącznie 47 punktów, co znacząco przekroczyło łączną sumę punktów jego konkurentów – którzy uplasowali się kolejno na drugim i trzecim miejscu.
Poza przednimi poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażera, posiada on boczne poduszki, kurtyny oraz poduszkę chroniącą kolana kierowcy. Na pochwałę zasługuje też niezwykle przestronne i komfortowe wnętrze Rangera. Na pierwszy plan wychodzi czytelna tablica i deska rozdzielcza. Centralny panel deski pozwala w prosty sposób na obsługę wszystkich zaawansowanych funkcji zintegrowanego systemu audio. Deska rozdzielcza posiada wyświetlacz wskazujący informacje dotyczące użytkowania samochodu. Do dyspozycji kierowcy oddana została również m.in. wbudowana nawigacja samochodowa.
Specyfikacja i wyposażenie wnętrza uzależnione są od wersji Rangera na którą się zdecydujemy – jednak bez względu na nasz typ mamy pewność, że wszystkie elementy wykończeniowe wykonane zostały z niezwykłą precyzją. Ford Ranger dostępny jest w czterech modelach:
- model XL – funkcjonalny, praktyczny, wygodny i wytrzymały. Dostępny z kabiną pojedynczą, podwójną w wersji 4×4 i przedłużoną w wersji 4×4 i 4×2.
- model XLT – idealny do jazdy na drogach i bezdrożach. Dostępny z kabiną podwójną w wersji 4×4.
- model Limited – luksus i komfort w jednym. Dostępny z kabiną podwójną w wersji 4×4.
- model Wildtrak – charakterystyczna sportowa sylwetka oraz najlepsze osiągi na drogach i bezdrożach. Dostępny z kabiną podwójną w wersji 4×4.
Dzięki zastosowaniu najnowszych i wytrzymałych silników wysokoprężnych Duratoq, nowy Ford Ranger stał się mocny jak nigdy dotąd. Tylko Ranger – jako jedyny w swojej klasie – przewieźć może jednorazowo ładunek o maksymalnej wadze 1336 kg oraz ciągnąć przyczepę nawet do 3350 kg. Pomimo swojej olbrzymiej mocy zużywa on znacznie mniej paliwa niż mogłoby się wydawać. Przykładowo silnik 3.2 Duratoq RDCI 200 KM spala średnio 11,2l/100km. Oznacza to, że średni koszt przejechania 100 km to około 60 zł. Jest nie tylko ekonomiczny – jak na auto swojego pokroju – ale również ekologiczny, gdyż spełnia europejskie wymogi oraz normy dotyczące emisji dwutlenku węgla Euro Stage V. Ranger charakteryzuje się też wydłużonym okresem międzyprzeglądowym do 30 tys. km lub 2 lat.
Aby sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów, nowy Ford Ranger poddany został najbardziej wyczerpującym testom w nieprzyjaznych i ekstremalnych warunkach terenowych oraz zmiennych temperaturach. Wyposażony został również w szereg nowoczesnych systemów podnoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy:
- przełączenie napędu na 4×4,
- elektroniczny system stabilizacji toru jazdy,
- nowy precyzyjny układ kierowniczy z mechanizmem ząbkowym,
- inteligentna przekładnia automatyczna rozpoznająca styl jazdy kierowcy,
- kamera cofania,
- czujniki parkowania,
- Bluetooth® ze sterowaniem głosowym,
- Ford Easy-Fuel,
- automatyczne wycieraczki,
- automatycznie składające się lusterka boczne,
- system ogrzewania przedniej szyby Quickclear,
- samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne.
Bezkresy pustynia to dla niego najwyżej piaskownica. A czy w piaskownicy nie najważniejsza jest dobra zabawa i bezpieczeństwo? Ford Ranger gotów jest na najcięższe wyzwania, a Ty? Śmiało, przekonaj się jaki jest.
każdy może być gotowy na wyzwania nie każdy da radę je spełnić, jeśli dopiero co wyszedł to będzie okropnie drogi wiec, nie zagości u wielu właścicieli
Amerykanie zawsze lubili lubia i bedą lubieli duże samochody tego się nie da ukryć ale wszystkie nowatorskie urządzenia w tym samochodzie mają swoją wartość a więc i cena tego samochodu nie bedzie dostępna dla wielu klientów. Autko pięknie tego się nie na zaprzeczyć ale trzeba pomyśleć troche bardziej logicznie.