Ford Focus ST po faceliftingu

Kilka tygodni temu, podczas corocznego Festiwalu Prędkości w Greenwood amerykański producent samochodów – Ford zaprezentował odświeżoną wersję modelu Focus ST. Czego dotyczą największe zmiany?
Zwolennicy dotychczasowej odmiany Focusa ST z pewnością będą mieli wiele powodów do radości, gdyż samochód praktycznie w ogóle nie zmienił się w porównaniu z poprzednikiem. Zmian możemy doszukiwać się przede wszystkim z przodu samochodu – zaobserwujemy tutaj nową maskę wraz z nowymi, przednimi reflektorami. Samochód osadzony został na 18-calowych felgach, które prezentują się niezwykle okazale w połączniu z cienkimi, sportowymi oponami Michelin.
Napęd pozostaje bez zmian. Silnikiem zasilającym Forda Focusa ST jest 2-litrowa jednostka EcoBoost, która będzie w stanie wytwarzać 250 KM mocy. Przełoży się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h z rzędu 6,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosić będzie 247 km/h. Z informacji producenta wynika, że samochód będzie potrzebował ok. 6,8 litra paliwa na każde pokonane 100 km w cyklu mieszanym. Dla zwolenników silników wysokoprężnych przygotowano specjalną jednostkę diesla, która generować będzie 185 KM mocy i charakteryzować się będzie gorszymi specyfikacjami w porównaniu z benzynową jednostką. Ford Focus ST z silnikiem diesla od 0 do 100 km/h przyspieszać będzie w czasie 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosić będzie 217 km/h. W konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym będziemy mogli liczyć natomiast na niższy poziom spalania, który wg producenta wyniesie 4,4 litra / 100 km w cyklu mieszanym.
Specyfikacja jak zawsze jest mętna, nieważne że po francusku.