Ford Focus RS z doskonałymi wynikami sprzedażowymi

Zainteresowanie nowym Fordem Focusem RS w Europie przerosło najśmielsze oczekiwania amerykańskiego koncernu. Tylko do początku maja bieżącego roku, na auto złożono ponad 6 tys. zamówień.
Ford Focus RS to nie lada gratka dla fanów popularnych ‘hothatchy’ w Europie. Samochód został wyposażony w silnik o pojemności 2,3 litra, który pomimo nieco odstraszającej prawdziwych fanów motoryzacyjnych plakietki EcoBoost jest w stanie wygenerować aż 350 KM mocy. Jest to możliwe m.in. dzięki doładowaniu w postaci turbosprężarki typu Twin Scroll. Napęd na wszystkie cztery koła samochodu przenoszony jest za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej przekładni. Ford Focus RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,7 sekundy, co stanowi doskonały wynik na tle konkurencji.
Od momentu premiery samochodu w Europie, Forda Focusa w odmianie RS zamówiło aż 6200 osób. Przypomnijmy, że auto zostało zaprezentowane podczas zeszłorocznych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Niestety, o ile dla naszych zachodnich sąsiadów, cena samochodu może wydawać się atrakcyjna, o tyle po przeliczeniu na złotówki, entuzjazm opada. W Polsce wszystkim chętnym na zakup nowego Forda Focusa RS przyjdzie zapłacić co najmniej 151 790 PLN, a nie jest to mała kwota pieniędzy, patrząc nawet na tle konkurencji.
Nie zaskakuje mnie wynik Focusa RS. Osobiście jestem fanem odkąd Focus pojawił się w rajdach WRC. Gdyby cena była troszkę bardziej przystępna definitywnie był go zakupił. Z każdej recenzji i opinii posiadaczy wyciągam, że auto to idealne połączenie wyglądu i mocy.
Faktycznie bardzo dużo pochlebnych recenzji na temat tego modelu. I do tego to naprawdę ładny samochód. Ale cena . No w Polsce to są spore pieniądze i tyle.
Właśnie wszyscy chwalą i to nie tak, że ostatnio, ale od chwili, gdy w ogóle się pojawił. To nie może więc dziwić, bo auto ma dobrą prasę i to faktycznie ma przełożenie. Co ciekawe, wcześniejsze RSy były tańsze i to też o czymś świadczy.
Wizualnie o wiele lepiej prezentuje się RS-MK2 – no i dźwięk z tych pięciu cylindrów nie do podrobienia porzez jakieś eco…
Wygląd RS MK2 bije na głowę tego nowego RS-a!