eWheelDrive – rozwiązanie przyszłości?

Firma Ford Motor Company we współpracy z Schaeffler zaprezentowała swój nowy i nieco futurystyczny samochód eWheelDrive. Elektryczny samochód wzorowany jest w oparciu o Forda Fiestę, jednak co go wyróżnia?
Ten w pełni testowy pojazd ma za zadanie ułatwić ekspertom i konstruktorom branży motoryzacyjnej opracowanie mniejszych, bardziej mobilnych i zwrotnych samochodów, które dzięki swoim gabarytom przyczynią się do zmniejszenia problemów z przemieszczaniem się po mieście oraz parkowaniem. Zdaniem specjalistów do 2050 roku liczba samochodów na świecie powiększy się czterokrotnie. Z uwagi na coraz większe zagęszczenie pojazdów – głównie w miastach, konstrukcja nowego Forda eWheelDrive okazać się może przełomem na rynku motoryzacyjnym.
Samochód ten pozbawiony jest konwencjonalnej jednostki napędowej, znajdującej się pod maską. Źródłem napędu eWheelDrive są dwa niezależne silniki elektryczne, znajdujące się w tylnych kołach auta. Również podzespoły odpowiedzialne za hamowanie oraz technologie wspomagania kierowcy zainstalowane zostały w zintegrowanym układzie napędowym w piaście kół, łącznie z silnikami elektrycznymi oraz układami hamowania i chłodzenia. Rozwiązanie to pozwala na oszczędność miejsca pod maską, zmniejszając gabaryty auta. Zamysł ten przyczynić się ma do opracowania 4 osobowego samochodu, który zajmować będzie na drodze tyle samo miejsca co obecnie dostępne auta 2 osobowe.
Jak podkreślają specjaliści ten ekscytujący projekt może przyczynić się do rozwoju koncepcji zero emisyjnych pojazdów, poprzez tworzenie konstrukcji o mniejszych gabarytach i doskonałej zwrotności. Przed konstruktorami jeszcze sporo pracy i wyzwań, których realizacja z pewnością będzie czasochłonna i bardzo kosztowna. Jednak już wkrótce Ford rozpocznie współpracę z firmami Schaeffler, Continental i RWTH-Aachen oraz Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Regensburgu w ramach projektu MEHREN (Multimotor Electric Vehicle with Highest Room and Energy Efficiency), której celem będzie opracowanie do roku 2015 dwóch jeżdżących prototypów.
We wspólnie opracowywanym projekcie konstruktorzy skupią się na poprawie zintegrowania silników w kołach oraz skoncentrują na dopracowaniu systemów kontroli dynamiki, układu hamulcowego oraz układu stabilizacji pojazdu.
Z niecierpliwością czekamy zatem na to co przyniosą nam nowe rozwiązania Forda oraz mniejsze prototypy z napędem eWheelDrive. Jaki będzie samochód przyszłości? Czas pokaże.
ja chce takie autko, dajcie jeden prototyp ja będe go sprawdzała:D
Yes Yes Yes o to właśnie chodzi dzięki bogu umysł ludzki potrafi tworzyć wspaniałe rzeczy. Oby pomysł został wcielony w życie trzymam kciuki a za dobre opinie może pierwszy protoyp dla mnie co wy na to ??
Chętnie bym coś takiego przetestował.