Nowy Ford Focus w Genewie

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Ford zaprezentował kolejne wcielenie jednego z najpopularniejszych ostatnimi laty samochodu osobowego – modelu Focus.
Pierwsza generacja Forda Focusa, która zadebiutowała w 1998 roku wywołała ogromne zainteresowanie na rynku motoryzacyjnym. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem wśród kierowców, którzy chętnie udawali się do salonów Forda, żeby zaopatrzyć się w jego najnowszy produkt. Również druga generacja, która trafiła na rynek w 2004 roku, pomimo bardziej stonowanego wyglądu cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród potencjalnych kupców. Trzecia generacja wprowadzona w 2010 roku dwa lata później została okrzyknięta najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. Przytoczone fakty najlepiej przedstawiają jak kluczowy element gamy samochodów amerykańskiego koncernu stanowi Ford Focus.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny najnowszego Focusa to zgodnie z zapowiedziami nie przeprowadzono tu rewolucji. Postanowiono na stonowany i sprawdzony wygląd zewnętrzny, co doskonale sprawdza się na przykładzie m.in. Skody. W przedniej części nowego Focusa można zobaczyć kilka nawiązań do większego Forda Mondeo (np. większa atrapa chłodnicy).
Amerykański producent zapewnia, że w konstrukcji najnowszego Focusa przeprowadzono mnóstwo modernizacji, których nie widać na pierwszy rzut oka. Zmianom uległ układ kierowniczy, który ma zapewnić bardziej komfortowe prowadzenie. Poprawiono sztywność zawieszenia, wprowadzono mnóstwo nowej elektryki. Poprawiono także system zapobiegający kolizjom, który dla poprzedniej generacji działał do zakresu 30 km/h, a obecnie zwiększono ten limit prędkości do 50 km/h.
Oprócz samego wyglądu Ford Focus zapowiada także odświeżoną gamę silnikową. Szczególnie ciekawie zapowiada się nowa benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,5 litra i dwóch wariantach mocy – 150 i 180 KM, a także nowy motor diesla identycznej pojemności jak benzynowy odpowiednik, lecz niższym zakresem mocy – 95 i 120 KM.
Ford wiąże ogromne nadzieje wraz z wprowadzeniem nowego Focusa. Szacuje się, że w fabrykach w Niemczech, USA, Rosji, Chinach oraz Tajlandii łącznie wytwarzanych może być nawet ponad 1,5 miliona egzemplarzy najnowszych Focusów w skali roku.
W Focusie podoba mi się zgrabny design tego samochodu.
Nie wiedziałem, że tan samochód istnieje na rynku już taki długi czas, dobrze, że nie zmieniali nic z zewnątrz, bo Ford fokus zawsze podobał mi się w takich opływowych kształtach. Ciekaw jestem, czy uda im się sprzedać aż tyle wozów, 1,5 miliona to dużo, nawet w skali roku…