EcoBoost 1.0 l najlepszym silnikiem benzynowym

Ford po raz kolejny ma powody do dumy. Litrowa jednostka EcoBoost drugi raz z rzędu zdobyła tytuł najlepszego silnika roku, uzyskując najwyższą liczbę punktów w historii konkursu. Wyróżnienia przyznawane były przez 87 dziennikarzy branży motoryzacyjnej z 35 krajów. Ocenie podlegała między innymi charakterystyka silnika, osiągi oraz ekonomia spalania. Czym tym razem zaskoczył silnik EcoBoost 1,0 l?
Silnik EcoBoost to wysoce ekonomiczny i dynamiczny silnik benzynowy 1,0 l, opracowany przez spółkę Ford Motor Company. Jest on doskonałym przykładem coraz bardziej popularnego i szerzącego się zjawiska downsizingu. Turbodoładowana trzycylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa zwiększa moment obrotowy oraz moc, obniżając jednocześnie zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla do poziomu zgodnego z normą Euro V. Coraz ostrzejsze przepisy unijne sprawiają, że na rynku motoryzacyjnym obserwujemy prawdziwy wyścig koncernów samochodowych ścigających się w dostarczaniu ekonomicznych rozwiązań i technologii. Silnik 1.0 EcoBoost nie ma póki co jednak powodów do zmartwień – jest zdecydowanie bezkonkurencyjny. Tajemnica tego motoru tkwi w turbosprężarce, o małym momencie bezwładności, która pozwala na szybką reakcję w momencie naciśnięcia pedału gazu, nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu silnik otrzymuje moc w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Połączenie pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu sprawia zatem, że silnik 1.0 EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa, bez negatywnego wpływu na osiągi. Silnik EcoBoost to całkowicie nowa i niezawodna konstrukcja, w której na szczególna uwagę zasługują innowacyjne rozwiązania zastosowane w silniku. Żeliwo wykorzystane przy produkcji umożliwia szybsze nagrzanie silnika, w porównaniu do typowych bloków wykonanych z aluminium. Rozwiązanie to gwarantuje obniżenie aż o połowę ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik.
Niezwykle cichy i sprawny silnik EcoBoost 1,0 o mocy 100 KM wykazuje najniższe w swojej klasie spalanie na poziomie 4,8 l/100 km oraz najniższą emisję CO2 na poziomie 109 g/km. Wersja 125 KM zużywa w granicy 5,0 l/100 km paliwa oraz wytwarza jedynie 114 g/km CO2.
Nadal nie jesteście przekonani? Mamy coś jeszcze. Przyspieszenie do setki w 11,3 sekundy, prędkość maksymalna ponad 190 km/h – a to wszystko za sprawą silnika zajmującego powierzchnię kartki A4.
Nagroda za najlepszy silnik benzynowy roku to nie wszystko. Silnik ten – choć przez wielu kierowców błędnie oceniany za słaby i niepozorny – otrzymał również pięć innych wyróżnień branży motoryzacyjnej mi.in: najlepszy nowy silnik, najlepszy silnik poniżej 1,0 l, International Paul Pietsch Award 2013, Dewar Trophy oraz Breakthrough Awards.
Silnik 1,0 EcoBoost dostępny jest w Europie w modelach Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford Focus, Ford C MAX i Ford Grand C MAX. Już wkrótce jego zastosowanie znajdzie miejsce również w Fordzie Mondeo, Fordzie Transit Connect, Fordzie Transit Courier, Fordzie Tourneo Connect oraz Fordzie Tourneo Courier.
świetny silnik, ja chce taki do mojego auta, zaoszczędził bym ogromne ilości paliwa,
Świetny silnik naprawde zasługuje na wsztskie wyróżnienia jakie dostał ja dokładam do tego moją opinie. Oby wszystkie wielkie koncerny zadbały o swoje silniki i o środowisko. Ocena 5 z plusem.
Wcale się nie dziwię, że tyle wyróżnień otrzymał ten silnik, to istne cudo! Fajnie, że wymyslili coś co jest ekonomiczne, wydajne i bardzo dobrej jakości. Nie rozumiem, dlaczego niektórzy uważają go za słaby, to niedorzeczne!
Silnik ok ale 5 litrow dalej bierze – zostaje jeszcze moc i zuzycie materialow przy takich parametrach.