Ford Kuga

Ford Kuga, czyli kompaktowy samochód dla każdego, zaliczany do rodziny SUV-ów. Model ten produkowany jest od 2008 roku i jest on drugim modelem Forda w tej klasie oraz następcą modelu Maverick, będącego europejską wersją Forda Escape. Kiedy po raz pierwszy pojawił się na drogach, wywołał poruszenie wśród fanów marki. Obecnie na rynku dostępna jest jego nowa wersja. Jaki jest i co go wyróżnia? Sprawdźmy.

Doskonała stylistyka, elegancja, niepowtarzalny design i wyśmienita sylwetka – tak często opisują nowy model Kuga specjaliści branży motoryzacyjnej i kierowcy. Model ten jest następcą europejskiej wersji Forda Escape, jednak w przeciwieństwie do niego Kuga zaprojektowany został zgodnie ze stylistyką Kinect Design – zabieg ten okazał się strzałem w dziesiątkę, a Ford Kuga stał się sukcesem dla producenta.

Ford Kuga II, produkowany od 2012 roku

Nowy Ford Kuga rozbudzi każde zmysły, koło tego auta nie można przejść obojętnie. Już gołym okiem widać, że druga generacja modelu jest bardziej elegancka. Pomimo wprowadzonych zmian stylistycznych model ten pozostaje niekwestionowanym liderem pod kątem stylistyki w swojej klasie – nowoczesne światła, pokaźne wloty powietrza, wznosząca się ku tyłowi linia okien bocznych oraz duże nadkola. Trzeba przyznać otwarcie, że Kuga wydoroślał.

W porównaniu do poprzednika, drugie wcielenie stało się dużo większe. Wnętrze drugiej generacji modelu jest przestronniejsze. Kuga wreszcie nie musi wstydzić się ilości przestrzeni przed konkurentami. Na dużego plusa zasługują liczne schowki i skrytki, kanapa z regulowanym oparciem i łatwym systemem składania oraz przestrzenny bagażnik. Wraz z pokaźniejszą ilością miejsca auto zyskało nowoczesny i funkcjonalny kokpit oraz korzystniejszy wygląd konsoli środkowej.

Poprzednik drugiej generacji nie radził sobie perfekcyjnie w zakrętach, nowy Ford Kuga zdaje się jednak być pod tym kątem dopracowany – auto chętnie rozprawia się z zakrętami i skutecznie amortyzuje nierówności.

Jeżeli do tego dodamy jeszcze inteligentne i rozbudowane technologie Forda to auto to staje się przedmiotem pożądanie nie jednego z nas.Oto kilka z nich:

  • nowoczesny system Active City Stop zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach,
  • technologia Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance,
  • drzwi bagażnika zamykane i otwierane elektrycznie i bezdotykowo,
  • system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach,
  • system pomagający utrzymać pojazd w pasie ruchu,
  • system monitorowania koncentracji kierowcy,
  • tempomat,
  • system HSA ułatwiający ruszanie pod górkę,
  • wspomaganie hamowania awaryjnego,
  • silniki EcoBoost,
  • automatyczna skrzynia biegów Ford PowerShift,
  • system Start-Stop.

Nowy Ford Kuga dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – Trend w cenie od 100 400 zł, Titanium w cenie od 108 400 zł oraz Titanium Plus w cenie od 119 900 zł. Dodatkowo do wyboru mamy aż siedem silników w tym dwa benzynowe silniki EcoBoost oraz pięć silników wysokoprężnych. Auto dostępne jest z sześciobiegową przekładnią manualną, przekładnią automatyczną i przekładnią PowerShift.

Ford Kuga I, produkowany w latach 2008 – 2012

Pierwszy Ford Kuga pojawił się na ryku w roku 2008. Auto zaprojektowane zostało wedle stylistyki Kinect Design, podobnie jak Ford S-Max. Agresywnie zaprojektowany pas przedni, bok z ostrymi przetłoczeniami i wznoszącą się ku tyłowi linia szyb oraz tył ozdobiony pseudo-dyfuzorem sprawiają, że Ford Kuga pierwszej generacji jest wyjątkowo atrakcyjny. Nie można go równać z jego następcą, jednak mimo tego ma swoim zwolenników.

Wnętrze Kugi jest wygodne i funkcjonalne. Deska rozdzielcza wykonana jest z dobrej jakości materiałów – stylowe zegary nie należą jednak do tych najbardziej czytelnych, jednak nie czepiając się szczegółów należy podkreślić, że całość jest bardzo funkcjonalna. Wnętrze jest w miarę przestronne, jednak nie na tyle co w Fordzie Kugar II. Niedogodności wnętrza Kuga nadrabia podczas jazdy. Zawieszenie perfekcyjnie sprawdza się w ostrych zakrętach, zapewniając przy tym odpowiedni komfort resorowania. Układ kierowniczy jest wyjątkowo precyzyjny. Na szczególną uwagę zasługuje układ hamulcowy – bez problemu radzi sobie nawet w sytuacjach awaryjnych.

Pod koniec 2010 roku auto poddane zostało liftingowi. Dostępne jest w wersjach Trend, Titaniu, Titanium S oraz Invidual.

Pod maską znajdziemy jeden z czterech silników – benzynowy 2.5 Duratec 200 KM, lub wysokoprężny 2.0 TDCI 136 KM, 2.0 TDCi 140 KM lub 2.0 TDCi 163 KM.

Dodano: 29 listopada 2013
Liczba komentarzy: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *